¿Qué es?: L’Ordre 7/2015, de 17 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de
la Comunitat Valenciana regula les bases d’un projecte experimental que consisteix en l'obertura de
noves aules d'educació infantil des dels 2 anys fins als 3 anys, en els col·legis públics.
A l’article 15.1 de la Llei Orgànica 2/2006, del 3 maig, d’Educació es determina l’increment
progressiu de les places públiques en el primer cicle d’Educació Infantil. En aquesta mateixa llei
orgànica, en l’apartat 3 de l’article 15, s’estableixen quins centre poden oferir aquest servei. Així
mateix, el Decret 37/2008, de 28 març, del Consell (DOCV 03.04.2008) concreta els continguts
educatius que es seguiran per a garantir una educació de qualitat.
¿Que vol aconseguir? El principal objectiu és incrementar l’oferta de llocs escolars d’Educació Infantil de primer cicle i
afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral (Preàmbul Ordre 7/2015).
Característiques:
L’annex de l’Ordre 7/2015 estableix les característiques i les instruccions d’implantació:
• La ràtio màxima per aula és de 18 alumnes. (Annex 1.2.3, Ordre 7/2015)
• S'obriran aules en 33 col·legis públics, destinades a 594 xiquets nascuts en l'any 2013.
• A cada centre hi hauran un mestre/a més d'Educació Infantil i un Tècnic Superior d'Educació
Infantil més. (Annex 1.2.2, Ordre 7/2015).
• El equip educatiu constarà del tutor, l'educador, el coordinador de segon cicle d'Infantil, el
cap d'estudis del centre i, si fóra necessari, el mestre de pedagogia terapèutica i el d'audició i
llenguatge. (Annex 1.2.2, Ordre 7/2015).
• El horari escolar i la jornada escolar seran idèntics als dels altres cursos que s'impartisquen a
l'escola.
• L’annex 3.1 de l’Ordre 7/2015 dicta que els criteris d'admissió seran els que s’estableixen en
el Decret 33/2007, de 30 de març, del Consell, pel qual es regula l’accés als centres docents públics
i privats concertats que imparteixen ensenyaments de règim general.
Els criteris, per tant, son el
següents:
- Existència de germans matriculats en el mateix centre.
- Proximitat del domicili o lloc de treball d’algun dels pares o tutors.
- Pares o tutors treballadors en el centre docent.
- Renders anuals de la unitat familiar.
- Discapacitat de l’alumne, dels seus pares i germans.
- Condició de família nombrosa.
- Circumstància específica.
- Condició d’esportista d’elit.
- Expedient acadèmic, en Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà de Formació
Professional.
Previsions de futur:
A partir d'aquest projecte experimental, la Conselleria d'Educació pretén establir aquestes aules a
tots els col·legis públics de la Comunitat Valenciana i introduir una nova ampliació creant aules de
0 a 2 anys.
Bibliografia:
Decret 33/2007, de 30 de març, del Consell, pel qual es regula l’accés als centres docents públics i
privats concertats que impartixen ensenyaments de règim general. Diari Oficial de la Comunitat
Valenciana, 3 d’abril de 2017, núm. 5483, pp.14737-14747.
Ordre 7/2015, de 17 de setembre, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la
qual es regulen les bases que han de regir la implantació d’un projecte experimental d’incorporació
del nivell educatiu de 2 a 3 anys en determinats col·legis d’Educació Infantil i Primària de titularitat
de la Generalitat. Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, 21 de setembre de 2015, núm. 7619,
pp.25550-25556.
Autores: Adriana Salinas Sanchis, Jacqueline Granero Alba,
Laura Cebolla Tudela, Lizeth Gil,
María Mateo, Rocio Vergara,
Sara Gozalbez Pinhas, Valeria Moreno Parrado


